Кои са причините за затлъстяването?

В миналото хората бяха стройни, жизнени и работоспособни. Днес повечето от тях си изкарват прехраната в тесни офиси с изкуствена светлина, без достатъчно свеж въздух и движение, хранят се с опаковани продукти от магазина, вместо с истинска храна. След работа уморени хапват набързо някой полуфабрикат и сядат пред телевизора.

KAKVA_E_PRICHINATA_ZA_ZATLASTQVANETO2

С нахлуването на веригите за бързо хранене затлъстяването се превърна в бич за млади и стари. Накратко какви са причините за затлъстяването:

1. Консумацията на висококалорична храна, без хранителни качества, като бисквити, всички видове захаросани сладки, кроасани и газирани напитки с много захар. Калориите се натрупват, но тялото ви продължава да има нужда от хранителни вещества като витамини, минерали, ензими и др. И макар че е получило достатъчно калории, вие все още сте гладни, тъй като клетките са гладни.

Предпочитайте истинска, необработвана храна като плодове и зеленчуци, сурови ядки, зърнени храни.

2. Забавени функции на щитовидната жлеза, което означава, че изгаряме по-малко калории. Ако имате такъв проблем, вземете мерки и започнете лечение.

3. Прекалено много захар и рафинирани въглехидрати, които карат гликемичният ви индекс да се покачва и спада бързо, предизвиквайки пристъпи на глад. Получава се йо-йо ефект между ситост и глад. Яжте натурални храни, без добавена захар.

4. Прекалено много нездравословни мазнини като тези в рафинираното растително олио, олиото за пържене, маргарините и топените мононенаситени масла с трансмазнини, както и всички видове продукти, в които са използвани тези нездравословни мазнини. Това забавя метаболизма и разграждането на мазнините и намалява енергията ни. Избирайте нерафинирани студенопресовани мазнини и забравете за нездавословни като олиото и маргарина.

5. Неспособността да се справите със стреса. Стрес хормоните увеличават производството на инсулин и увеличават складирането от организма на храна и калории. Научете се да релаксирате, избирайки техниките, които са ви най- близки – йога, музика, разходка в парка, масаж или просто се усамотете с хубава книга в ръка.

6. Недостатъчно упражнения. Упражненията стимулират изгарянето на мазнини, дори след като сте приключили с тренировката си. Направете си малък комплекс от упражнения и ги правете наистина всеки ден.

И последно, но не на последно място: Не яжте между след 18-19 часа!

 

Ако ви харесва, споделете го!

2 мнения по „Кои са причините за затлъстяването?

  1. Pingback: Тиганите с тефлоново покритие – опасни за нашето здраве | Health Line

  2. Pingback: Ако искате да сте здрави, откажете се от рафинираните храни | Health Line

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>