Кокосовото масло – идеално за отслабване, за напълняване и за спорт

Кокосовото масло екстра върджин дава много енергия на спортистите, затова то е една от любимите им мазнини, тъй като спомага за усвояването на протеини, изгарянето на мазнините и усвояването на минералите.

 KOKOSOVOTO_MASLO_IDEALNO_ZA_OTSLABVANE_ZA_napalnqvane1

Това важи и за диетата за напълняване, при която атлетите искат да натрупат повече мускулна маса, и за диетата за отслабване, при която те работят за по-добро съотношение кости-мускули-мазнини. Културистите често използват кокосовото масло преди състезания, когато трябва да направят всичко възможно, за да подчертаят мускулите си.

Кокосовото масло екстра върджин е богат източник на МКСВ (мастни киселини със средна дължина на веригата). Те съдържат два пъти повече енергия на грам от протеините и въглехидратите. Но тези МКСВ не се натрупват като мазнини. Вместо това те се изгарят бързо и служат за енергия за повече тренировки. МКСВ от кокосовото масло не се нуждаят от карнитин, за да се изгорят. В резултат на това те осигуряват по-добро съотношение кости/мускули към мазнини и помагат да се натрупа мускулна маса.

 

МКСВ предпазват атлетите от катаболични ситуации по време на тежките тренировки. Катаболизмът е ситуация, в която мускулните протеини се разграждат, за да се използват като енергия. Когато тялото е активно, то първо ще използва глюкозата и захарните натрупвания в клетките (гликогени), които ще се изхабят след 1 или 2 часа тренировка. Ако в този момент не можете да използвате мазнините в тялото, тогава вероятно ще изпаднете в катаболизъм и тялото ви ще започне да разгражда протеините от мускулите, за да си набави енергия.

МКСВ в кокосовото масло доставя бързоразграждащи се мазнини и леснодостъпна енергия под формата на лесносмилаеми мастни киселини със средна дължина на веригата, тоест то ще ви осигури по-голям запас от енергия, за да можете да спортувате без да се разгражда мускулна тъкан.

Атлетите използват захари и МКСВ като бързи източници на енергия, които са на разположение по всяко време. Другите мазнини не са подходящи за тази цел, защото те първо се натрупват и едва след това се използват като енергийни източници в екстремни ситуации.

Кокосовото масло увеличава и издръжливостта на спортистите. Това е така, защото докато имате достатъчно захари и лесносмилаеми МКСВ на ваше разположение, вие може да продължите да тренирате.

Кокосовото масло има хармонизиращо влияние върху вашия гликемичен индекс -ГИ  и ще спомогне за усвояването на минерали и аминокиселини (протеини). То е идеално в съчетание с протеинови и млечни шейкове, шейкове за натрупване на маса, супи и др.

KOKOSOVTO_MASLO_IDEALNO_ZA_OTSLABVANE_ZA_napalnqvane2

Освен това кокосът е вкусен и лесно може да се използва във всичко, което готвите. Използвайте 3 до 6 кафени лъжици на ден, в 3 до 6 ястия, или с по-висока концентрация за по-добри резултати, 1 час преди тренировката или веднага след нея, за да предотвратите разграждането на протеини. Кокосовото масло е течно на стайна температура. Най-добрите атлети произвеждат много свободни радикали в резултат от физическото натоварване и използваното количество кислород. Професионалният спорт, без допълнително предпазване от свободните радикали, ще ви състари. Спортуването в умерени граници ще ви държи млади. Кокосовото масло може да ви помогне, тъй като мазнините в него не се поддават на окисляване и подпомагат вашата издръжливост посредством своята антимикробна функция. Добавянето на червено палмово масло, което е богат източник на каротини и витамин Е, може допълнително да подсили антиоксидантите.

Трансмазнините ще попречат на формирането на мускули.

Трансмазнините спират изграждането на мускулна тъкан и могат да причинят недостиг на протеини, тъй като мускулите имат нужда от простагландини (вид хормони), за да се формират, а тези простагландини се образуват от мастни киселини. Трансмазнините затрудняват или прекъсват това преобразуване. Кокосовото масло екстра върджин не съдържа трансмазнини, затова спокойно можете да готвите с него. Други мастни киселини, които са изключително важни, са алфа-линоленовата киселина и линоловата киселина, известни като Oмега 3 и 6.

 

 

 

 

Ако ви харесва, споделете го!

3 мнения по „Кокосовото масло – идеално за отслабване, за напълняване и за спорт

  1. Pingback: Кокосовото масло и червеното палмово масло са идеални за спортисти и тежко болни | Health Line

  2. Pingback: Здравословна закуска за шампиони | Health Line

  3. Pingback: Домашен ябълков оцет – идеално средство не само за отслабване! | Health Line

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>