Кокосовото масло съдържа поне 45 % лауринова киселина

Лауриновата киселина се отделя в нашата кожа, за да ни предпази от микроби. Тази киселина се открива и в кърмата и служи за предпазване на новороденото от инфекции. Хората, живеещи в в тропиците, също са защитени от инфекции посредством лауриновата киселина в кокосовото масло.

KOKOSOVOTO_MASLO_SADARJA_PONE_45_PROCENTA

Най- много лауринова киселина ( поне 45 %) има в кокосовото масло. В тялото тази киселина се превръща в монолауринова киселина. Монолауриновата киселина убива няколко вида бактерии и вируси, които притежават защитен маслен слой.

Някои изследвания показват, че лауриновата киселина има антимикробни свойства. Калифорнийският университет потвърждава в свой бюлетин, че лауриновата киселина предпазва черният дроб и помага при борбата с инфекциите.

В региони, където кокосовото масло е част от менюто на няколко поколения, хората са наясно, че то има заздравяващи функции, както и противовъзпалителни и антимикробни качества.

Някои експерти, изследващи кокосовото масло, се борят то да е включено в списъка на функционалните храни – хранителни добавки, които имат висока хранителна стойност, като същевременно предотвратяват или лекуват хронични болести. Кокосовото масло може да подсили нашата имунна система. Лауриновите, каприловите, каприновите, капроновите и миристиновите киселини, които съставят 70% от мастните киселини в кокосовото олио, ни предпазват от бактерии, вируси, гъбички, ферментация и протозоа. Чрез консумиране на храна, приготвена с кокосово масло, можем да предпазим тялото си по-ефективно.

Различните анти-микробни мастни киселини в кокосовото масло са:

45% лауринова киселина (МКСВ с 12 въглеродни атома)

10% капринова киселина (МКСВ с 10 въглеродни атома)

8% каприлова киселина (МКСВ с 8 въглеродни атома

0.5% капронова киселина (МКСВ с 6 въглеродни атома)

8% до 12%  миристинова киселина (МКДВ с 16 въглеродни атома)

 

Ако ви харесва, споделете го!

Едно мнение по „Кокосовото масло съдържа поне 45 % лауринова киселина

  1. Pingback: Бременни жени и млади майки, помислете за здравословните мазнини! | Health Line

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>